tisdag 22 januari 2008

Äntligen

Tisdag idag, jobbat sista dagen nu, är ledig i morgon ska bli så sköönt. Solen skiner som bara den ute och vädret är så mysigt. Kallt men fint.
Var hos vetrinären igår, fick brunos öga kollat och hans öron. Vetrinären visste inte om det var ett så kallat körsbärsöga eller om det bara var en ögoninfektion. Men efter att ha provat med droppar och en antibiotika kur så ser det faktiskt mycket bättre ut idag. Håller tummarna för att det är ögoninfektion och inte körsbärsöga. Infektionen går ju över med droppar, men körsbärsöga får man operera bort. Känns som man inte vill låta någon skära i sin kära hund.

Så nu ska jag bara vila upp mig denna eftermiddagen och hela dagen i morgon. Ska dock in till min Mor idag, vi ska ha lite mys för oss själva nu när våra män jobbar. Blir en tur på olssonsbassar och sen ska vi ner på stan o äta kina mat. Gottigt ska de bli.
Var ute om hos vetrinären idag och betalade. Vi hade inte pengar så det räkte igår..blev dyrare än vad vi trodde då han fick en spruta med antbiotika oxå. Så det var bara att köra ut idag o öppna stora plånkan..!!!

Nu ska jag se om det finns något att äta, han inte med middagen på jobbaet idag, fick jobba lite istället för att ta lunch. En annan glad nyhet är att jag fick behålla mitt jobb. Som alla vet så har lasarettet i Ystad anställnings stopp, vilken gjorde så att jag kanske skulle bli av med jobbet då jag endast är vikarie. Men det är fixat nu och jag kommer att bli tillsvidare anställd. Så skönt då kan man se frammåt istället för att oroa sig över allt annat.

Ha en bra dag, vilket jag ska ha!

Inga kommentarer: