söndag 20 januari 2008

Konsten att göra ingenting

Ja visst är det en konst, att inte göra någonting. Jag klarar aldrig av det. När jag kom hem från jobb och hundar så tänkte jag för mig själv..Nu ska jag inte göra något mer idag. Och vad händer? Jag börjar springa runt som en galning med dammsugaren i högsta hugg, vattna alla blommor, tvättade, hängde upp tvätt och vek den torra tvätten, manglat dukar och handukar..ja jag säger väl det. Jag är totalt galen!!!

Nu sitter jag här framför tv:n och datan, brasan brinner för fullt, hur mysigt kan det bli? Tja på skala 1-10? en 10 blir det då..
Nu fattas bara min lilla gubbe, att han ska sluta jobba så vi kan äta kvällsmat..Idag blir det stekt korv och stekt potatis, vet inte om det är en konstig blandning men så långt orkade min hjärna att tänka ut vad vi skulle äta. Det får duga idag!


Konstigt det här med kärlek. För 4 år sedan trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva det jag upplever idag. Jag är tillsammans med världens finaste människa, bor i ett jättefint hus och har världens gulligaste slemdrypande hund. Det är så konstigt så fort allt kan förändras i ens liv.
Jag skulle aldrig någonsin byta bort mitt liv mot något annat. Jag saknar ingenting i mitt liv, allt känns perfekt nästan lite för perfekt ibland. Med min unga ålder har jag redan allt jag någonsin har drömt om, precis allt!

Inga kommentarer: