torsdag 14 februari 2008

Alla stjärt dagén!

Alla hjärtansdag

Ja idag är det den så kallade alla hjärtans (föredrar stjärt) dagen. Min dag har dock inte inneburit så mycket hjärtan o sånt lullull. Nix jobbat och stått i, några kramar från arbetskamrater och en middag hos föräldrarna. Men vart tog presenterna vägen? Någon sa till mig att det är så roligt att ge bort saker, då svarade jag att jag tycker det är roligare att få än att ge.


Sambon, min darling/älskling han jobbar... här sitter jag ensam och knaprar på torra majskrokar. Det är riktig mysig alla hjärtansdag de du. Bantar för fullt för att komma iform till bikinisesongen och solsemestern till sommaren. Har ju faktiskt lyckas gå ner 2 kilo på 4 dagar. jag undrar vad i hela fridens namn jag har stoppat i mig innan. Nu blir det mest frukt och grönt en ordentlig måltid per dag. Ja jag vet det är inte så man ska banta. Men det är mitt ända sätt att komma ner i vikt. Apropå majskrokar..dom ska ju vara nyttigare än vanligt snacks, men smakar ingenting, jag intalar mig hela tiden att det är faktiskt ostbågar och inte smaklösa majskrokar.






Bruno har oxå firat stjärt dag, ett grisöra och lite kyckling hos mamma o pappa. Tuggat i sönder en nalle hann han oxå med under tiden vi var där. Ja detta är väl mest en deppdag då alla par säkert är ute och äter en fin middag på resturang, sitter och pussas och gosar..jag får allt ta o vänta några timmar till innan min darling kommer hem, om jag ens är vaken vid de laget.




En underbar kväll önskar jag er alla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men vad tråkigt att du känner så.Det är ju inte så kul för dig att han jobbar förståss men jag tror att för de flesta är det bara en vanlig vardagkväll.Själv sitter jag med datorn i knät och sneglar lite på antikrundan,sambon snarkar i soffan bredvid, barnen har just lagt sig varav den ena är förkyld och har blödit näsblod två dar i rad.Lagom romantisk kväll va? Många kramar till dig från Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi...det lät ju inget kul...men kan säga att min darling somna i soffan, före barnen lagt sig!!
Inte heller kul;)

Grattis tiil att gått ner 2kg på 4 dar...inte dåligt det!!!!!vad har du för bra metod!!???

Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack kära du för så fina ord!!
Blir så glad!! Ha en härlig helg!!

Kram Millan

IKT i min vardag sa...

Bryr mig inte så värst mycket om denna dagen. Visst är det trevligt med en present, men annars är det en dag som alla andra. Vi lade oss väldigt tidigt igår, min lilla familj och jag då vi var trötta efter resan. Idag myser vi med god mat istället.
Nötter är bra mycket godare att knapra på, tycker jag. Dessutom är det nyttigt!:-)

Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för de fina kommentarerna på bloggen min!!Blir så glad när ni skriver!!Trevlig Helg!!

Kram Millan!!